antyreflesk - jaki kolor?

Porady, opinie i komentarze dla użytkowników okularów, soczewek kontaktowych, itp. Dostęp mają wszyscy zarejestrowani użytkownicy forum. Wymagana jest REJESTRACJA.
effi
Posty: 4
Rejestracja: 29 paź 2006, 13:54

antyreflesk - jaki kolor?

Postautor: effi » 07 gru 2006, 14:41

czy antyrefleksy maja zawsze kolor zielono-niebieski? czy jest mozliwy tez inny? jesli chce zielono-niebieski, czy musze to zaznaczyc przy zamowieniu?
Awatar użytkownika
Frącz
Aktywny
Aktywny
Posty: 392
Rejestracja: 04 cze 2004, 07:07

Postautor: Frącz » 07 gru 2006, 14:51

o antyrefleskie jest więcej tematów na forum wystarczy poszukać.

Ogólnie dostępnych jest tylko kilka kolorów antyrefleksu. Najpopularniejszy o odbiciu resztkowym zielonym (niektóre firmy mają błękitny, turkusowy).
Dostępny też jest też o odbiciu złotym.

Na soczewkach mineralnych jest dostępny fioletowy kolor odbicia resztkowego, ale jest to jednowarstowy antyrefleks, który powoli przechodzi do lamusa.[/url]
Awatar użytkownika
keval
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2006, 21:32

Postautor: keval » 09 gru 2006, 13:42

Mam pytanko skoro antyferleks fioletowy jest jednowarstwowy to dlaczego u mojego potyka trzeba do niego dopłacić 15zł do jednego szkła i w dodatku czeka się na okularki dłużej, bo podobno robi się je na zamówienie (no chyba, że fioletowy mylę z niebiskim :? )
effi
Posty: 4
Rejestracja: 29 paź 2006, 13:54

Postautor: effi » 09 gru 2006, 17:02

jestem zupelna laiczka w tych sprawach, ale zastanawia mnie w takim razie, dlaczego pani optyk, na pytanie jakiego koloru bedzie AR, odpowiedziala: no jak to jakiego? zielonego oczywiscie!
a mi sie wydawalo, ze widzialam juz niebieski, zielony - i fioletowy wlasnie - i tego chcialabym uniknac.
zobaczymy jak beda okulary gotowe :) ale fioletowych na pewno nie odbiore.
Awatar użytkownika
Frącz
Aktywny
Aktywny
Posty: 392
Rejestracja: 04 cze 2004, 07:07

Postautor: Frącz » 11 gru 2006, 07:22

Mam pytanko skoro antyferleks fioletowy jest jednowarstwowy to dlaczego u mojego potyka trzeba do niego dopłacić 15zł do jednego szkła i w dodatku czeka się na okularki dłużej, bo podobno robi się je na zamówienie


A jakie to są soczewki (mineralne czy organiczne-plastikowe)/
Możliwe, że dopłata jest liczona do soczewek bez żadnych uszlachetnień, czyli np 15 zł do każdej soczewki za AR jednowarstwowy. Na okulary trzeba poczekać dłużej, bo nie wszyscy posiadają gotowe magazyny z soczewkami uszlachetnionymi. Oczywiście, optyk nie może posiadać wszystkich soczewek u siebie na magazynie - z reguły na magazynach tzryma się najbardziej chodliwe soczewki, z najczęściej spotykanym AR.
Awatar użytkownika
keval
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2006, 21:32

Postautor: keval » 15 gru 2006, 09:24

to są soczewki organiczne- nie mam pojęcia dlaczego kazała mi dopłacać to tego fioletowego antyrefleksu. Swoją drogą spotkałem się z opinią innej optyczki, że ten fioletowy jest do "bani" bo szybciej schodzi a zielony jest bardziej wytrzymały :?: Ja biorę poprawkę na to, że fioletowego po prostu nie miała :lol:
i_know
Specjalista
Specjalista
Posty: 261
Rejestracja: 30 cze 2005, 20:30
Lokalizacja: "Polska, głupcze!"

Postautor: i_know » 12 sty 2007, 15:24

keval pisze:że ten fioletowy jest do "bani" bo szybciej schodzi a zielony jest bardziej wytrzymały :?:

a co by powiedziała na turkusowy albo coldblue? :roll: :lol:
Krystian N. - gdzie emmetropowe oczy poniosą...
walczę z głupotą
Optyk Halinów
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2007, 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Optyk Halinów » 03 mar 2007, 23:08

keval pisze:to są soczewki organiczne- nie mam pojęcia dlaczego kazała mi dopłacać to tego fioletowego antyrefleksu. Swoją drogą spotkałem się z opinią innej optyczki, że ten fioletowy jest do "bani" bo szybciej schodzi a zielony jest bardziej wytrzymały :?: Ja biorę poprawkę na to, że fioletowego po prostu nie miała :lol:

Fioletowy jest
Robi go firma PSM -ale nazywa sie niebieski
A dopłata dlatego ze sobie dany zakład tak wymyslił
Tak ja niektóre zakłady biora dodatkowa opłate za zrobienie okularów na żyłke
ela
Aktywny
Aktywny
Posty: 18
Rejestracja: 14 paź 2004, 21:18

Postautor: ela » 07 mar 2007, 12:44

Miałam soczewki właśnie tej firmy i niestety nie wspominam dobrze :(
Optyk Halinów
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2007, 00:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Optyk Halinów » 09 mar 2007, 00:06

ja tam mogę tylko krzywic sie na ich terminy.
tak po za tym to nie narzekam .

Wróć do „PORADY SPECJALISTÓW”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika